Παρασκευή 13 Ιουλίου 2012

Ο κος ΚΩΝ/ΝΟΣ ΜΠΑΚΟΓΙΑΝΝΗΣ ΓΙΑ ΤΟ ΛΑΡΝΑΚΙ



Η έλλειψη γενικού χωροταξικού σχεδίου και η έλλειψη των επί μέρους ρυθμιστικών σχεδίων οδηγεί σε εσφαλμένη χωροθέτηση των βιομηχανικών τουριστικών και γεωργικών δραστηριοτήτων και κατά συνέπεια σε στρέβλωση της ανάπτυξης.

Το ερώτημα που θέτετε εάν είναι συμβιβαστή η τουριστική ανάπτυξη του οικιστικού συστήματος ΙΤΕΑΣ – ΚΙΡΡΑΣ με την παρουσία των βιομηχανικών εγκαταστάσεων της εταιρείας Κυριακοπούλου στο Λαρνάκι – Ιτέας, μας οδηγεί μοιραίως εις το ερώτημα. Υπάρχει Γενικό Χωροταξικό σχέδιο; Υπάρχουν επί μέρους Ρυθμιστικά σχέδια των επί μέρους κυρίων οικισμών;

Ιστορικά αναφέρω πως για πρώτη φορά ανετέθη τον Σεπτέμβριο του 1972 από το Υπουργείο Συντονισμού, τότε, στην εταιρεία μελετών ΟΑΕΜ ΕΠΕ η εκπόνησις της χωροταξικής μελέτης της περιοχής Δελφών – Φωκίδος – Παρνασσού. Μετά την έγκριση του Γενικού Χωροταξικού Σχεδίου που πραγματοποιήθηκε τον Σεπτέμβριο 1973 η μελέτη προχώρησε στη σύνταξη των Ρυθμιστικών Σχεδίων των πρώτων πέντε οικισμών, η Ιτέα – Κίρρα ήτο ένας από αυτούς τους οικισμούς.

Η περίοδος ήτο ιδιαιτέρως ΚΡΙΣΙΜΟΣ, διότι ετίθεντο θέματα, εμπλουτισμού του βωξίτου, η εγκατάστασις εργοστασίου αλουμίνας – αλουμινίου, ενώ υπήρχε συγχρόνως και σύμβασις με την εταιρεία ΗΝΩΜΕΝΑ ΝΑΥΠΗΓΕΙΑ ΠΕΡΑΜΑΤΟΣ – ΙΤΕΑΣ για την ίδρυση ναυπηγείων στην Ιτέα και ετίθετο θέμα χωροθετήσεως των λοιπών βιομηχανιών της πόλεως ΙΤΕΑΣ και της οχληρής βιοτεχνίας σε συγκεκριμένα ζώνη ΕΚΤΟΣ Ιτέας.

Το σχέδιο αυτό ΟΥΔΕΠΟΤΕ εφηρμόσθη. Και τούτο διότι δια να υλοποιηθή ένα Γενικό Χωροταξικό Σχέδιο και τα ρυθμιστικά σχέδια που το συνοδεύουν χρειάζεται να πραγματοποιηθούν οι ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΕΝΕΣ ή οι προβλεπόμενες από τη Χωροταξική Μελέτη ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ ΚΑΙ ΜΕΤΡΑ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ… Με την ΑΝΥΠΑΡΞΙΑ Γενικού Χωροταξικού Σχεδίου και των αντίστοιχων Ρυθμιστικών Σχεδίων και των αντιστοίχων Ρυθμιστικών Σχεδίων βρεθήκαμε στην σημερινή κατάσταση ύστερα από τις εξής σημαντικές εξελίξεις.

1. Τα ναυπηγεία ΟΥΔΕΠΟΤΕ κατασκευάσθηκαν,
2. Το εργοστάσιο Αλουμίνας – Αλουμινίου ΟΥΔΕΠΟΤΕ κατασκευάσθη εις την περιοχήν της Φωκίδος, παρά τις επανειλημμένες τελετές εγκαινίων…
3. Οι βωξίτες Παρνασσού προχώρησαν επί δικτατορίας εις την κατασκευήν εργοστασίου εμπλουτισμού και την κατασκευήν νέας εγκαταστάσεως θραύσεως – ταξινομήσεως του βωξίτου στο ΛΑΡΝΑΚΙ… (Για περισσότερες πληροφορίες σας παραπέμπω στο δημοσίευμα μου στην εφημερίδα Η ΩΡΑ ΤΗΣ ΦΩΚΙΔΑΣ στο φύλλο της 4ης Αυγούστου 2011 με τίτλο «Ο φάκελος Λαρνάκι – Ιτέας»).
4. Η προβλεπόμενη τουριστική δραστηριότης που προέβλεπε κυρίως την ανάπτυξη θαλάσσιων σπορ, ιαματικών πηγών, εγκαταστάσεις τουριστικής αναψυχής και τουριστικής διαμονής αφού το δίδυμο Ιτέας – Κίρρας ανήκει στα τουριστικά υποκυκλώματα του Κέντρου Αρχαιοτήτων Δελφών δεν προχώρησε…
5. Η Ιτέα – Κίρρα παρέμεινε αστικό κέντρο IV βαθμού χωρίς να εξελιχθή σε αστικό κέντρο V ύστερα από 40 ολόκληρα χρόνια (1972-2012).
6. Οι οχληρές βιοτεχνίες δεν απεμακρύνθησαν από τον αστικό χώρο της Ιτέας – Κίρρας (ξυλουργεία, σιδηρουργεία, ελαιοτριβείον γεωργικού συνεταιρισμού δίπλα στη θάλασσα…) το βιοτεχνικό πάρκο στη ΓΩΝΙΑ ΤΗΣ Ιτέας ΟΥΔΕΠΟΤΕ ΕΝΕΡΓΟΠΟΙΗΘΗΚΕ. ΟΥΤΕ Η ΚΑΜΜΙΩΤΙΣΣΑ ΑΞΙΟΠΟΙΗΘΗΚΕ για την υποδοχή λοιπών οχληρών βιοτεχνιών.
7. ΤΕΛΟΣ με το ΠΔ 1975 για την Ζώνη προστασίας Δελφών – Αραχώβης γνωστή ως ΖΟΕ ΔΕΛΦΩΝ, απηγόρευσε ΠΑΣΑΝ τουριστικήν αξιοποίησιν της παραλιακής ζώνης από τη Κίρρα έως Τρίπορη.

Ούτως εχόντων των πραγμάτων ΚΑΤΑΛΗΓΟΥΜΕ ΧΩΡΙΣ ΔΥΣΚΟΛΙΑ ΕΙΣ ΤΟ ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ ότι ΟΥΔΕΜΙΑ ανάπτυξις έλαβε χώραν εις την περιοχήν Ιτέας – Κίρρας και ΟΠΟΙΑΔΗΠΟΤΕ εξέλιξις υποτυπώδης έλαβε χώραν ΧΩΡΙΣ ΓΕΝΙΚΟ ΧΩΡΟΤΑΞΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ και χωρίς την ύπαρξιν ρυθμιστικών σχεδίων ανάπτυξης. Τώρα για να απαντήσουμε ειδικότερα στο ερώτημα εάν είναι ΣΥΜΒΙΒΑΣΤΗ η τουριστική ανάπτυξις του οικιστικού συγκροτήματος Ιτέας – Κίρρας με την παρουσία τω βιομηχανικών εγκαταστάσεων της ΒΩΞΙΠΑΡ στο Λαρνάκι, ΠΡΕΠΕΙ να εξετάσουμε τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις που έχουν οι εγκαταστάσεις θραύσεως – ταξινομήσεως – εμπλουτισμού – αποθήκευσης – φόρτωσης βωξίτου στο ΛΑΡΝΑΚΙ.

Η ΒΩΞΙΠΑΡ ΥΠΕΒΑΛΕ ΣΧΕΤΙΚΗ ΜΕΛΕΤΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΩΝ ΕΠΙΠΤΩΣΕΩΝ από τις παραπάνω δραστηριότητες της, οι οποίες δυστυχώς ενεκρίθησαν και η εταιρεία προχώρησε στην μίσθωση του χώρου στο ΛΑΡΝΑΚΙ.

Η μελέτη θύμιζε φοιτητική εργασία – μπαλαμούτι αφού τη δειγματοληψία και τις μετρήσεις έκανε για λογαριασμό της η ίδια η εταιρεία, τα δε συμπεράσματα ΔΕΝ στηρίζονται στη θεωρία της δειγματοληψίας και την μαθηματική επεξεργασία μεγάλων δειγμάτων με Ν>30 ΚΑΙ ΤΙΣ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΕΣ συναρτήσεις κατανομών. Πέραν τούτων περιλαμβάνει μόνον υποσχέσεις για ΜΕΛΛΟΝΤΙΚΕΣ προστατευτικές επεμβάσεις. Στην παραπάνω μελέτη για τις επιβαρυντικές επιπτώσεις από σκόνη και θόρυβο γράφει ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ… «ΣΕΛΙΣ 173…ΓΙΑ ΤΟ ΣΚΟΠΟ ΑΥΤΟ Η ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΕΞΕΤΑΖΕΙ ΤΟ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟ…»

ΚΑΤΑΛΗΚΤΙΚΟ ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ

Οι επιβαρυντικές επιπτώσεις από το θόρυβο, τη σκόνη ΑΛΛΑ και η οπτική ρύπανση δυσχεραίνουν τα μέγιστα την τουριστική ανάπτυξη του οικιστικού διδύμου Ιτέας – Κίρρας, παρά το ευνοϊκό γεγονός ότι ανήκουν εις τα τουριστικά υποκυκλώματα του κέντρου αρχαιοτήτων Δελφών. Μπορεί με τη λήψη κάποιων γενναίων μέτρων να απαλυνθή η επιβάρυνσις, όμως τελικώς η βιομηχανική δραστηριότης της ΒΩΞΙΠΑΡ στο Λαρνάκι και η τουριστική αξιοποίησις της Ιτέας – Κίρρας είναι ΑΣΥΜΒΙΒΑΣΤΕΣ. Το αποδεικνύει και η παντελής έλλειψις τουριστικών επενδύσεων στη περιοχή (για περισσότερες πληροφορίες πάνω στις περιβαλλοντικές επιπτώσεις από τις εγκαταστάσεις της ΒΩΞΙΠΑΡ στο Λαρνάκι, σας παραπέμπω στην Ώρα της Φωκίδα της 5ης Αυγούστου 2011).

ΠΗΓΗ Εφημερίδα: “Η ΩΡΑ ΤΗΣ ΦΩΚΙΔΑΣ”

1 σχόλιο:

Ανώνυμος είπε...

τοσα χρονια καμια αντιδραση ολα υποτονικα και ελεγχομενα επρεπε να περασουν 40 χρονια αλλα βλεπω και αλλα 40 να περασουν τιποτα δεν θα γινει η ιτεα και η φωκιδα εχει προδιαγεγραμμένη μοιρα και οι κατοικοι, οχι ολοι ευτηχως, δεν τους καιγεται καρφι, αλλωστε εδω δεν υπαρχει δουλεια με το λαρνακι θα ασχοληθουμε, εδω διαλυονται τα παντα μου ειπε ενας φιλος.δεν νομιζω ο υπουργος να παρει πισω την παραχωρηση και να σταματησει τη λειτουργια δυναμικη λυση μονο....