Δευτέρα 14 Οκτωβρίου 2013

Απαράδεκτος ο αποκλεισμός του Λιμανιού Ιτέας-Δελφών, από τα Λιμάνια Κρουαζιέρας και ο ελλιμενισμός σε αυτό μεταλλευματοφόρων πλοίων

Ερώτηση

Προς Υπουργό Ναυτιλίας και Αιγαίου

Θέμα: Απαράδεκτος ο αποκλεισμός του παλαιότερου Λιμανιού κρουαζιέρας της χώρας, του Λιμανιού Ιτέας-Δελφών, από τα Λιμάνια Κρουαζιέρας και ο ελλιμενισμός σε αυτό μεταλλευματοφόρων πλοίων.
 
Απαράδεκτη είναι η διαφαινόμενη διακοπή ελλιμενισμού κρουαζιερόπλοιων στο παλαιότερο Λιμάνι Κρουαζιέρας της χώρας, αυτό της Ιτέας-Δελφών, εξαιτίας αφενός του ελλιμενισμού μόνο μεταλλευματοφόρων πλοίων και αφετέρου λόγω της νέας χωροταξικής πρότασης του Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου.
 
Συγκεκριμένα, στο λιμάνι της Ιτέας-Δελφών, το οποίο είναι ιστορικής σημασίας λόγω των ενάλιων αρχαιοτήτων, της άμεσης γειτνίασής του με αρχαιολογικούς χώρους και φυσικά του γεγονότος ότι αποτελεί το λιμάνι του «Ομφαλού της Γης», τμήμα του πρόσφατα καμένου Δελφικού Τοπίου, ελλιμενίζονται με στάση διαρκείας μεταλλευματοφόρα πλοία, παρά το γεγονός ότι υπάρχει η δυνατότητα ελλιμενισμού τους στις εγκαταστάσεις τους, όπως γινόταν κατά τα προηγούμενα χρόνια.
 
Στη διαφαινόμενη διακοπή ελλιμενισμού κρουαζιερόπλοιων στο λιμάνι της Ιτέας-Δελφών συμβάλει και νέος εθνικός χωροταξικός σχεδιασμός. Ειδικότερα, στη σελ. 43 του σχεδίου νόμου της Εθνικής Στρατηγικής Λιμένων 2013-2018 του Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου υπάρχει σχετικός πίνακας όπου ο Λιμένας της Ιτέας-Δελφών χαρακτηρίζεται ως Λιμένας Μείζονος Ενδιαφέροντος –Κατηγορία 3Κ-. Αξίζει να σημειωθεί ότι ο εν λόγω Λιμένας είναι ένα από τα γνωστότερα λιμάνια παγκοσμίως, το οποίο αναφέρεται σε όλους τους τουριστικούς οδηγούς ως διεθνής προορισμός λόγω της ιστορικότητάς του και το οποίο έχει διεθνή αναγνώριση λόγω της ιδιαίτερης σημασίας του καθώς αποτελεί τον θαλάσσιο δρόμο επικοινωνίας με τον «Ομφαλό της Γης», τους Δελφούς, αναπόσπαστο τμήμα του Δελφικού Τοπίου και Μνημείο Παγκόσμιας Κληρονομιάς υπό την αιγίδα της Unesco, με κατασκευή εθνικής σημασίας, έργο του 1996, μετά τον σεισμό της 15ης Ιουνίου και διεθνής Λιμένας υποδοχής επισκεπτών με όρους λειτουργίας Συνθήκης Σέγκεν. Αυτός λοιπόν ο διεθνής Λιμένας αποκλείεται από την κατηγορία Λιμένες Κρουαζιέρας, και εντάσσεται τόσο στη Γενική Εμπορευματική κατηγορία λιμένων, όσο και στην εμπορευματική κατηγορία με φορτία ΧΥΔΗΝ.
 
Βλέπουμε λοιπόν ότι με βάση τα ανωτέρω λαμβάνει χώρα η υποβάθμιση ενός ιστορικού λιμένα, ο οποίος θα μπορούσε να αξιοποιηθεί ως «όχημα ανάπτυξης» όχι μόνο για την τοπική, αλλά και για την εθνική οικονομία, ιδιαίτερα στις σημερινές συνθήκες οικονομικής κρίσης και ύφεσης.
 
Με βάση τα ανωτέρω,

Ερωτάται ο κ. Υπουργός:
 
-Ευσταθούν οι πληροφορίες για τις νέες προβλέψεις της Εθνική Στρατηγική Λιμένων 2013-2018;
-Έχει προηγηθεί η σύμφωνη γνώμη του Δήμου Δελφών, της Περιφέρειας και των υπόλοιπων τοπικών φορέων;
-Έχει ολοκληρωθεί η διαβούλευση για την Εθνική Στρατηγική Λιμένων 2013-2018 και ποιοι φορείς και με ποιες προτάσεις συμμετείχαν αναφορικά με τον Λιμένα της Ιτέας;
-Αν ευσταθούν οι πληροφορίες για τις νέες προβλέψεις της Εθνική Στρατηγική Λιμένων 2013-2018, με ποιο σκεπτικό αποκλείστηκε το παλαιότερο λιμάνι κρουαζιέρας της χώρας, το Λιμάνι Ιτέας-Δελφών από την κατηγορία Λιμένες Κρουαζιέρας, ενώ εντάσσεται τόσο στη Γενική Εμπορευματική κατηγορία λιμένων, όσο και στην εμπορευματική κατηγορία με φορτία ΧΥΔΗΝ και παράλληλα επετράπη για πρώτη φορά ο μακροελλιμενισμός μεταλλευματοφόρων πλοίων, δυσκολεύοντας τις εν εξελίξει κρουαζιέρες;
-Αν ευσταθούν οι πληροφορίες, σε ποιες άμεσες ενέργειες προτίθεται να προβεί ώστε να ληφθούν τα κατάλληλα μέτρα για την πρόληψη αφενός των τεράστιων οικονομικών προβλημάτων που θα ανακύψουν στην τοπική οικονομία της Ιτέας, αλλά και των Δελφών και της Αράχοβας, καθώς και της ευρύτερης περιοχής, όπου εκατοντάδες θέσεις εργασίας θα χαθούν εξαιτίας της μείωσης των τουριστικών εσόδων, και αφετέρου της περιβαλλοντικής επιβάρυνσης της περιοχής από τον ελλιμενισμό των μεταλλευματοφόρων πλοίων;

 
Ο ερωτών βουλευτής
Σταθάς Γιάννης


Πηγή: http://tsopanos.blogspot.com/

7 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Δεν φτάνει που μας φορτώθηκαν με το ετσι θέλω στο λιμάνι, γράφουν και τους νόμους στα π@π@ρ@@ τους. Χθές ηλεκτροκολούσαν με τον κόσμο να κάνει βόλτα απο κάτω.

Ανώνυμος είπε...

Ασπασία πού είσαι;;;Ο Σταθάς είναι βουλευτής Βοιωτίας, και δεν είναι η πρώτη φορά που βουλευτής άλλης περιοχής ασχολείται με τη Φωκίδα, κάνει δηλαδή αυτό που εσύ έπρεπε να κάνεις.Όταν πια θα ' χει τελειώσει το θέμα θα πας να πεις μια κουβέντα,να βγεις φωτογραφία,να βγάλεις ένα δελτίο τύπου κι όλα θα' ναι καλά αλλά τετελεσμένα,Ασπασία!!!Το "δυστυχώς επτωχεύσαμεν" το' χεις υπόψη σου ή εσύ αλλού κι εμείς αλλού;

Ανώνυμος είπε...

Μην ασχλολείστε με την Ασπασούλα ρε παιδιά.... τι δουλειά έχει η ασπασία με την πολιτική?? ..'οση σχέση η πο@τ#α με την βούρτα άλλη τοση σχέση έχει η Άσπα με την πολιτική και περισσότερο με την Φωκίδα.
Στο θέμα τώρα.... Καλά ο βουλευτής έκανε την ερώτηση του και πρέπει να τον ευχαριστήσουμε γιαυτο... όμως ρε παιδια δεν είδα καμια αντίδραση του Ιτιώτικου λαού για το λιμάνι .. δεν είδα καμια δράση των Ιτεώτικων φορέων των επαγγελματιών του επιχειρηματικού κόσμου και γενικά του Ιτεωτικου λαού...
Μάλλον όλοι θέλουν την ΑΣΠΑ ως Βουλευτη για αυτο δεν κουνιούνται...ή μάλλον τέτοιοι κωλόστρες δεν έχει γεννήσει μάνα.... συμπεριλαμβανομένης και της αφεντιάς μου που κάθομαι στ αβγα μου και γραφω στους επαναστατες της Καρτεριας

Ανώνυμος είπε...

ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ Η ΦΩΚΙΔΑ ΑΠΕΚΤΗΣΕ ΦΩΝΗ ΣΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΙΟ. ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ ΤΟ ΓΙΑΝΝΗ ΣΤΑΘΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗ ΤΟΥ.

Ανώνυμος είπε...

Στον ανώνυμο των 9.31. Προφανώς και κάνεις λάθος. Οι Ιτιώτες κινήθηκαν, διαμαρτυρήθηκαν στο Λιμεναρχείο, ζήτησαν εξηγήσεις το βράδυ του Σαββάτου που γινόταν η εκφόρτωση και ο μώλος είχε γεμίσει φορτηγά, ενώ τα παιδιά έπαιζαν και ψάρευαν, χωρίς να υπάρχει σήμανση και να ληφθούν μέτρα ασφαλείας και προστασίας του περιβάλλοντος΄ ξαναδιαμαρτυρήθηκαν όταν για μια βδομάδα γίνονταν εργασίες επισκευής του πλοίου Παρνασσός 2 και συγκολλήσεις μέσα στο λιμάνι. Οι αρμόδιες αρχές ειδοποιήθηκαν και οι τοπικοί άρχοντες προφανώς έβλεπαν αυτό που έβλεπε και όλος ο κόσμος. Το αποτέλεσμα; Επιβλήθηκαν κάποια πρόστιμα από το λιμεναρχείο και η απαράδεκτη κατάσταση συνεχίζεται.

Ανώνυμος είπε...

ΓΙΑ ΝΑ ΜΠΟΥΝ ΤΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΣΤΗΝ ΣΕΙΡΑ ΤΟΥΣ : 1. ΤΟ ΟΤΙ ΘΑ ΓΙΝΕΙ ΤΟ ΛΙΜΑΝΙ ΤΗΣ ΙΤΕΑΣ ΕΜΠΟΡΙΚΟ ΚΑΙ ΟΧΙ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΟ ΕΨΗΦΙΣΤΗΚΕ ΤΟΝ ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟ ΑΠΟ ΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΣΤΑ ΣΑΛΩΝΑ! ΠΟΥ ΗΤΑΝ Η ΑΝΤΙΔΗΜΑΡΧΟΣ Η ΔΙΚΙΑ ΜΑΣ ΝΑ ΜΑΖΕΨΕΙ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΣΤΗΝ ΑΙΘΟΥΣΑ ΓΙΑ ΝΑ ΠΟΥΝ ΤΙΣ ΑΝΤΙΡΗΣΕΙΣ ΤΟΥΣ ??? Π Ο Υ Θ Ε Ν Α !!!! ΚΑΙ ΤΟ ΜΕΓΑΛΟ ΕΡΩΤΗΜΑ Γ Ι Α Τ Ι ???? ΚΑΙ 2. ΟΠΩΣ ΕΙΠΕ ΚΙ ΑΛΛΟΣ ΦΙΛΟΣ ΕΙΝΑΙ ΜΙΑ ΑΠΟ ΤΙΣ ΠΟΛΛΕΣ ΦΟΡΕΣ ΠΟΥ ΒΟΥΛΕΥΤΕΣ ΑΛΛΩΝ ΝΟΜΩΝ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΑΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΟΛΗ ΜΑΣ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΟΝ ΝΟΜΟ ΜΑΣ ! Η ΑΣΠΑ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ????? ΚΑΙ ΤΟ ΜΕΓΑΛΟ ΚΑΙ ΓΙ ΑΥΤΗ ΕΡΩΤΗΜΑ Γ Ι Α Τ Ι ??? ΞΕΡΟΥΜΕ ΟΤΙ ΔΙΑΒΑΖΕΤΑΙ ΤΑ ΠΑΝΤΑ ΚΑΙ ΟΙ ΔΥΟ , ΒΓΗΤΕ ΚΙ ΑΠΑΝΤΗΣΤΕ ΚΑΘΑΡΑ ΣΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΤΟ ΓΙΑΤΙ !!! ΣΑΣ ΑΡΕΣΕΙ ΑΥΤΟ ΤΟ ΘΕΑΜΑ ΤΟΥ ΣΚΟΥΡΙΑΣΜΕΝΟΥ ΠΑΡΝΑΣΣΟΥ ΠΟΥ ΤΟΝ ΞΕΣΚΟΥΡΙΑΖΟΥΝ ΚΑΙ ΠΕΤΑΝΕ ΤΙΣ ΣΚΟΥΡΙΕΣ ΣΤΗΝ ΘΑΛΑΣΣΑ , ΑΠΟ ΤΑ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΑ ΠΛΟΙΑ ??? ΜΕ ΤΗΝ ΔΙΚΗ ΣΑΣ ΘΕΛΗΣΗ ΘΑ ΝΕΚΡΩΣΕΤΑΙ ΤΟ ΛΙΜΑΝΙ ΤΟ ΟΠΟΙΟ ΕΙΝΑΙ ΑΠΟ ΤΙΣ ΚΕΝΤΡΙΚΟΤΕΡΕΣ ΕΙΣΟΔΟΥΣ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ ΓΙΑ ΤΑ ΠΛΟΙΑ, ΚΟΤΕΡΑ,κ.λ.π. ΠΟΥ ΘΕΛΟΥΝ ΑΠ ΕΥΘΕΙΑΣ ΝΑ ΕΠΙΣΚΕΦΘΟΥΝ ΤΟΝ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΤΕΡΟ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΟ ΧΩΡΟ ΤΟΥΣ ΔΕΛΦΟΥΣ ! ΝΑ ΔΩ ΠΩΣ ΘΑ ΘΑΨΕΤΕ ΚΑΙ ΤΟ ΝΕΟ ΕΥΡΗΜΑ ΤΟΝ ΙΠΠΟΔΡΟΜΟ ΤΩΝ ΔΕΛΦΩΝ !!!!!

Ανώνυμος είπε...

'Εχουμε και θα έχουμε ότι ακριβώς μας αξίζει,όλο και πιο πίσω πάμε αντί να εκμεταλλευτούμε τα καλά της πόλης τα καταστρέφουμε...έχετε ακούσει τη λέξη τουρισμός????Την ανεργία των νέων στην πόλη????Ας συνεργαστούμε να φτιάξουμε μια όμορφη πόλη και ας πουλήσουμε τουρισμό πόσο δύσκολο είναι ???ΣΤΑΜΑΤΗΣΤΕ ΝΑ ΚΟΙΤΑΤΕ ΜΟΝΟ ΤΗΝ ΠΑΡΤΗ ΣΑΣ.(μόνο πίσω μπορεί να μας πάει αυτό)α και την επόμενη φορά ψηφίστε κάτι άλλο .ΕΛΕΟΣ.