Κυριακή 7 Δεκεμβρίου 2014

Προχωρούν οι διαδικασίες από το Δήμο Δελφών : Στο Δημοτικό Συμβούλιο της Δευτέρας το Υδατοδρόμιο


Με γοργούς ρυθμούς προχωράει το ζήτημα της δημιουργίας υδατοδρομίου στην Ιτέα.
Ήδη η Δημοτική Αρχή έχει ξεκινήσει τις απαραίτητες επαφές, ενώ πρόκειται να τεθεί προς συζήτηση στη Συνεδρίαση της Δευτέρας, προκειμένου να εκφραστεί η σύμφωνη γνώμη του Συμβουλίου και να ζητηθεί από το Λιμενικό Ταμείο Φωκίδας να αναλάβει όλες τις απαιτούμενες ενέργειες για τη δημιουργία του υδατοδρομίου με χρονικό ορίζοντα λειτουργίας εντός του 2015.
 
Σύμφωνα με την εισήγηση του Δημάρχου Δελφών κ. Θανάση Παναγιωτόπουλου τα υδροπλάνα θα μπορούσαν να χαρακτηρισθούν ως ιδανικά μεταφορικά μέσα για μια νησιωτική χώρα με ιδιαίτερη γεωγραφική μορφολογία όπως είναι η Ελλάδα, καθώς με κύρια χαρακτηριστικά τους την ασφάλεια και την ευελιξία δύνανται να εκτελούν τα κάτωθι είδη πτήσεων: Τακτικές Επιβατικές πτήσεις, Έκτακτες Επιβατικές (Charter), Περιηγητικές (Sightseeing), Φορτίου (Cargo), Νοσοκομειακές, Έρευνας και Διάσωσης, Πυρόσβεσης κ.λ.π.Η δημιουργία ενός δικτύου πτήσεων όπως επεισημαίνει ο Δήμαρχος θα βελτιώσει την προσπελασιμότητα, θα δημιουργήσει εξαιρετικές αναπτυξιακές και επενδυτικές προοπτικές, θα συμπληρώσει και θα καλύψει μέρος των μεταφορικών αναγκών των κατοίκων.Η ύπαρξη αδειοδοτημένων και επιχειρησιακά έτοιμων Υδατατοδρομίων, αποτελεί βασική προϋπόθεση για την εύρυθμη λειτουργία των υδροπλάνων, καθώς με τις κατάλληλες υποδομές τους θα παρέχουν την απαιτούμενη επιχειρησιακή υποστήριξη σε ένα πρωτοποριακό μεταφορικό μέσο. Ευέλικτο και φιλικό προς το περιβάλλον μέσον, το υδροπλάνο συνυπάρχει αρμονικά με πλοία, ιδιωτικά σκάφη αναψυχής, αλιευτικά κ.α., καθώς οι χρόνοι προσθαλάσσωσης και αποθαλάσσωσης είναι πολύ μικροί και ο θόρυβος που προκαλούν είναι χαμηλός.
 
Η αδειοδότηση Υδατοδρομίου θα αποτελεί σημαντικότατη υπεραξία για την Ιτέα. Σύμφωνα με τον σχετικό νόμο ιδιοκτήτης του Υδατοδρομίου μπορεί να είναι η Τοπική Αρχή (Λιμενικό Ταμείο Ν.Φωκίδας) , η οποία δύναται να παραχωρεί την λειτουργία του, μέσω διαγωνιστικής διαδικασίας, σε ιδιωτική εταιρεία που θα έχει την τεχνογνωσία να το λειτουργήσει, θα αναλαμβάνει την πλήρη ευθύνη διοίκησης του αεροδρομίου και βέβαια θα καταβάλει εύλογο μηνιαίο μίσθωμα στο Λιμενικό Ταμείο. Σε περίπτωση δε, που η ιδιωτική εταιρεία δεν επιτελεί επιτυχώς το έργο της θα μπορεί να αντικαθίσταται, σύμφωνα με τα οριζόμενα στους όρους παραχώρησης, χωρίς να χάνεται η Άδεια Υδατοδρομίου.Σε αντίθετη περίπτωση, που το Λιμενικό Ταμείο δεν θελήσει να είναι ιδιοκτήτης του Υδατοδρομίου, ο νόμος προβλέπει την παραχώρηση της χρήσης χώρου για Υδατοδρόμιο σε ιδιώτη. Καθ\' όλη τη διάρκεια της παραχώρησης του χώρου ο ιδιώτης καταβάλει μηνιαίο μίσθωμα το οποίο θα έχει συμφωνηθεί μέσω διαγωνιστικής διαδικασίας που θα διενεργηθεί από τον αρμόδιο φορέα. Εναλλακτικά ο νόμος προβλέπει την δημιουργία Υδατοδρομίου στο πλαίσιο συμπράξεων Δημοσίου και Ιδιωτικού τομέα. Στην περίπτωση αυτή ιδιοκτήτης ανάλογα με το ποσοστό συμμετοχής του θα είναι ο φορέας που θα συσταθεί μεταξύ Δημοσίου και Ιδιωτικού τομέα.Σε κάθε περίπτωση, αρμόδιο για τη προώθηση του θέματος είναι το Λιμενικό Ταμείο Ν. Φωκίδας, το οποίο θα πρέπει να το υποστηρίξει και να το προωθήσει άμεσα, έχοντας την απόλυτη συμπαράσταση του Δήμου μας στις περαιτέρω ενέργειες που θα απαιτηθούν.
 

2 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Ο επενδυτής θα χρησιμοποιήσει την περιοχή προκειμένου να πάρει την άδεια και μετά θα την μεταφέρει σε νησί. Έχουμε το προηγούμενο με τα "ιπτάμενα δελφίνια" της δεκαετίας 1980. Δυστυχώς αυτή είναι η πραγματικότητα.

Ανώνυμος είπε...

Έχουμε και άνεργο αεροπόρο.Αραγε ξέρει απο υδροπλάνα;