Σάββατο 19 Αυγούστου 2017

"ΠΕΡΑΣΜΑ ΣΤΗ ΜΕΣΟΓΕΙΟ" ΠΑΝΟΣ ΜΗΤΣΟΠΟΥΛΟΣ (ΦΩΤΟ) έως 23/8 στην Ιτέα!



Ο Πάνος Μητσόπουλος γεννήθηκε στην Ιτέα στην Ελλάδα. Αποφοίτησε το 2004 από την Ακαδημία Καλών Τεχνών Rietveld στο Άμστερνταμ.

Δεν υπάρχει τίποτα ομορφότερο από να βλέπεις έναν καλλιτέχνη – πόσο μάλλον αν αυτός είναι και Ιτιώτης- να εξελίσσετε και να κατακτά σιγά σιγά τον κόσμο… μετά από σχεδόν δέκα χρόνια από την τελευταία ομαδική έκθεση του Πάνου στην Ιτέα, με την στήριξη του Δήμου Δελφών, επιστρέφει για να δείξει για ποιο λόγο είμαστε περήφανοι για αυτόν!   

(από έκθεση στην Κωνσταντινουπολη)

ΠΑΝΟΣ ΜΗΤΣΟΠΟΥΛΟΣ
ΕΚΘΕΣΗ ΖΩΓΡΑΦΙΚΗΣ - ΧΑΡΑΚΤΙΚΩΝ
"Πέρασμα στη Μεσόγειο"
13-23 Αυγούστου 2017 19:30-22:30
Εγκαίνια 13 Αυγούστου 2017 ώρα 20:00 (15 Αυγ. κλειστά)

Η έκθεση τελεί υπό την αιγίδα του Δήμου Δελφών

 μαζί με τον Μάνο Σαριδάκη μετά τ

Ένα από τα σημαντικότερα θέματα της δουλειάς του είναι το "ζεστό κλουβί" στο οποίο συγκρίνει τη ζωή ενός καναρίνιου σε ένα κλουβί με τη ζωή του ανθρώπου στη σύγχρονη μητρόπολη. Χρησιμοποιώντας κίτρινο καναρίνι με διαφορετικούς τρόπους, έχει σχεδιάσει κλουβιά, μερικά άνετα, κάποια αιωρούμενα στον αέρα και μερικά με μια μάταιη απόπειρα ξεσπάσματος.
Το έργο του Πάνου Μιτσόπουλου εκφράζει την αντίσταση και την αστάθεια, αντανακλώντας την αίσθηση της ελευθερίας μέσα στην κλουβί που είναι εγγενής σε κάθε φάση της μετάβασης και της αλλαγής.

Atelier: Weesperzijde 111D,
1091 EL Άμστερνταμ.


Panos@panosmitsopoulos.com +31 6 27 20 85 89 















Φωτο από την έκθεση στην Ιτέα...

 (Αγκάλη, τα δίκτυα του Παπαπολίτη....)


 ενα εικονοστάσι για τους πρόσφυγες στο βυθό της Μεσογείου...











Ο Έλληνας καλλιτέχνης, νικητής του Beca de Primavera από το L'Escala, εκθέτει χαράξεις και πίνακες ζωγραφικής από τα τελευταία δέκα χρόνια. "Κλουβιά καταφυγίων".
Το καλοκαίρι του 2013 η θέα ενός διαφανούς σήραγγας, κατασκευασμένου από μικρά κομμάτια διαφορετικού μπλε μωσαϊκού, που πήγαινε πιο στενά μέχρι να καταλήξει στην προβολή μιας παραπλανητικής θάλασσας στην οποία, διάσπαρτα στα νερά της, ήταν νέα για ναυάγια μεταναστών, Προσέλκυσε τόσο έντονα την προσοχή της, ότι ξεχάσει το τελετουργικό της αφιέρωμα στην ελληνική θεότητα.
Η σήραγγα, που εκτίθεται στα προσωρινά δωμάτια του Αρχαιολογικού Μουσείου, ήταν ένας από τους πρώτους καρπούς της παραμονής του Έλληνα καλλιτέχνη Πάνο Μητσόπουλου (Itea 1965) στο Casa Forestal του Sant Marti d'Empuries, όπου δούλευε για τρεις Μήνες ως νικητής του Beca de primavera (Spring Grant) στις πλαστικές τέχνες από την πόλη του L'Escala.
Τα κλουβιά των καταφυγίων προκαλούν, συχνά μέσω της εικόνας του χρυσού πουλιού πίσω από τα ράβδους ή της ανθρώπινης σιλουέτας, μια λέξη στην οποία οι άνθρωποι προτιμούν την ασφάλεια ενός καταφυγίου ανόδου, αλλά παραγγέλνουν άνετα για ρουτίνα, στον κίνδυνο της ζωής στο ύπαιθρο , Αντιληπτό σαν κάτι άγνωστο και απειλητικό, αλλά χωρίς αυτό, προειδοποιεί ο Μιτσόπουλος, η ελευθερία είναι πραγματικά απίθανη.
Εάν ο καλλιτέχνης, με την τοποθέτηση του μπλε τούνελ «Crossing Mediterranean», μας έδειξε την σκληρή πραγματικότητα των βορειοαφρικανών μεταναστών που φεύγουν από τη φτώχεια, με αυτή τη συλλογή που παρουσιάζουμε εδώ, ο Πάνος μας δείχνει το γεγονός ότι τώρα οι νέοι Από τη Νότια Ευρώπη είναι εκείνοι που φεύγουν προς τα βόρεια. Ζητώντας για τη νότια παραδοσιακή τους ζωή, προκειμένου να ευδοκιμήσουν σε μια πιο ανταγωνιστική κοινωνία και ταυτόχρονα, περισσότερο υποδουλώνοντας αλλά μέσα σε «κλουβιά χρυσού».

Για μένα, ότι είμαι Έλληνας, αυτή η κρίση έχει ένα πολύ σαφές νόημα. Εγώ, όπως και πολλοί άλλοι νέοι από τη χώρα μου, αναγκάστηκα να αναζητήσω νέες ευκαιρίες και καταλήξαμε στην Ολλανδία, μια χώρα που μόλις δεν έβλεπε το κλίμα και τη ζεστασιά της Μεσογείου.
Από τότε που ήμουν παιδί μέχρι την εφηβεία μου, ένα όνειρο συνέχιζε να επιστρέφει σε μένα: μια γάτα έπεφτε κάτω από τον καναρίνι της μητέρας μου. Ασφαλώς έκλεισε το σπίτι, ώστε να αποφευχθεί η είσοδος οποιουδήποτε ζώου. Προτίμησε την ασφάλεια του σκοταδιού από τον κίνδυνο της ζωής στο ύπαιθρο. Η μητέρα μου, όπως και ο καναρίνι, καθόταν στο καταφύγιό της. Η ζωή στο Άμστερνταμ με έκανε να συνειδητοποιήσω ότι πολλοί άνθρωποι επιλέγουν, όπως τη μητέρα μου, μια εθελοντική απομόνωση ...

Ο Μιτσόπουλος τονίζει: όλοι χτίζουμε το άνετο κλουβί μας για να παραμείνουμε μέσα του, κλειδωμένοι στο μικρό περιβάλλον καθημερινών επαναλήψεων, φόβων και συνηθειών μας.

Με τη σειρά που ονομάζεται «Κελυφωτά κλουβιά» ο καλλιτέχνης ενώνει μερικά έργα των τελευταίων δέκα ετών, στα οποία η ζωή ενός καναρίνι σε ένα κλουβί συγκρίνεται με τη ζωή του ανθρώπου στη σύγχρονη μητρόπολη. Ο Πάνος Μιτσόπουλος προσπαθεί να αντικατοπτρίζει μια πραγματικότητα: ότι ένας από τους ανθρώπους που δεν θέλουν ή δεν τολμούν να ασκήσουν την ελευθερία τους.

Ανακαλύπτουμε καναρίνια σε διάφορα σπίτια, τα ελκυστικά και ευαίσθητα κάποιου (κατασκευασμένα από χαλκό ή βαμβάκι), άλλα είναι ισχυρές κατασκευές ή έχουν σπάσει υποδηλώνοντας μια μάταιη απόπειρα διαφυγής.

Το έργο του Μιτσόπουλου δείχνει επίσης την έννοια της αντίστασης. Ο χώρος ανάμεσα σε δύο κλουβιά είναι το σύμβολο μιας μεταβατικής περιόδου στη ζωή μας. Τα γλυπτά του αντικείμενα έχουν μια συγκινητική οπτική ποίηση, επειδή χρησιμοποιεί έντονα χρώματα, πρώτα φωτεινά, αλλά με πραγματικά σοβαρό υπόβαθρο. Στα χαρακτικά του δεν απεικονίζει μόνο τους χώρους διαβίωσης, αντιπροσωπεύει επίσης τους άντρες, τους δημόσιους υπαλλήλους, ντυμένους με γκρι, παγιδευμένους σε κύβους, σε πόλεις όπου όλα είναι τσιμέντο.

Σύμφωνα με τα λόγια του καλλιτέχνη: Μέσα από τη ζωή μας ζούμε σε συνεχείς φάσεις μετάβασης και αλλαγής. Η ελευθερία είναι επίσης αστάθεια. Αυτή η αβεβαιότητα μας φέρνει την επιλογή να αρνηθούμε ή να δεχτούμε την επιθυμία μας για ελευθερία.

Magui Noguer διευθυντής του ιδρύματος Valvi, 2014.










1 σχόλιο:

Καρτερία είπε...

Ευχόμαστε νάχεις έμπνευση και δημιουργική διάθεση.
Σε ένα λαϊκό παιδί της Ιτιάς που εκτιμάει και αγαπάει την ιδιαίτερη πατρίδα του.
Πάντα επιτυχίες.